اتو کیتل



اتو کیتل

اتو کیتل

Otto "Bruno" Kittel

متولد 21 فوریه 1917 ، مرگ 14 فوریه 1945 نام مستعار: برونو اُتو کیتل در 21 فوریه 1917 در شهر کرونسدورف واقع در ایالت سیسیلیا در امپراطوری اتریش - مجارستان در کشور کنونی چک متولد شد. پدرش ادوارد کیتل نام داشت و از اهالی آلمانی تبار ایالت سودت لند کشور چکسلواکی بود. اوتو در ابتدای دوره جوانی به فن خلبانی بسیار علاقه مند شد و در سال 1939 و در حالی که 22 سال داشت به لوفت وافه پیوست (به احتمال فراوان پس از اشغال سودت لند توسط آلمان) . او پس از اتمام دوره آموزشی، در فوریه 1941 با سِمت افسر جزء به واحد دوم JG54پیوست. او یک فرد کوتاه قامت بود که نرم صحبت میکرد و این با تصور عموم مردم در خصوص یک خلبان جنگنده مغایر بود. در 31 ماه می 1941 او به دلیل نقص فنی در موتور هواپیمای BF-109 خود مجبور به ترک هواپیمایش و استفاده از چتر نجات شد. او در این حادثه جراحت اندکی برداشت. او در اولین روز آغازعملیات بارباروسا در 22 ژوئن 1941 شرکت داشت و موفق شد یک هواپیمای YAK-1 و یک هواپیمای SB روسی را ساقط نماید. در پایان سال 1941 او 17 پیروزی در کارنامه خود داشت. در 19 فوریه 1942 کیتل موفق شد 39 مین پیروزی خود را همزمان با ثبت 4.000 مین رکورد عملیات جنگی JG54 به دست آورد. هانس ترایوتلوفت (HANNES TRAUTLOFT) فرماده JG54 به کیتل گفت: به شما وعده می دهم که خیلی طول نخواهد کشید تا شما وینگمن شوید.

هواپیمای A Bf 109G-2

هواپیمای A Bf 109G-2
هواپیمای مورد استفاده کیتل در اوائل خدمت

در 15 مارس 1942 کیتل پس از کسب 47 مین پیروزی خود در همان روز مجبور به فرود اظطراری در 60 کیلومتری پشت خطوط دشمن شد. او در یک دشت باز پوشیده شده از یخ فرود آمد و در یک جنگل مخفی شد تا اینکه موفق شد خود را به خطوط آلمانی ها برساند. او در یک هوای سرد و بدون لباس کافی از دریاچه یخ زده ایلمن (ILMEN) عبور کرد و پس از 3 روز تحمل گرسنگی به لشگریان آلمانی رسید. او در 18 مارس به گروه رزمی خود بازگشت و یک درجه ارتقا یافت و مفتخر به دریافت صلیب طلا شد. او در تاریخ 29 اکتبر 1943 پس از آنکه موفق شد 123 مین پیروزی خود را به دست آورد به دریافت نشان صلیب شوالیه نائل شد و در آوریل 1944 نشان برگ بلوط نیز به نشان قبلی او اضافه گردید. او از نوامبر 1943 تا ژانویه 1944 فرماندهی یک گروه از شکاریهای آلمانی را که در شهربیاریتز در فرانسه مستقر بودند به عهده گرفت.

اتو کیتل

اتو کیتل

در 31 دسامبر 1943 (آخرین روز سال 1943) او شروع به حمله به یک دسته از بمب افکن های آمریکائی نمود اما موفق نشد با آنها وارد یک جنگ هوائی (داگ فایت) شده و باعث تاخیر بمب افکن ها در بمب باران اهدافشان شود. در مارس 1944 او یکبار دیگر به واحد JG54 در جبهه روسیه بازگشت. او پس از آنکه موفق شد به 239 مین پیروزی خود دست یابد در تاریخ 25 نوامبر 1944 مفتخر به دریافت نشان شمشیر طلا برای نشان صلیب شوالیه مزین به برگ بلوط خود شد.

هواپیمای Fw 190 A-8

هواپیمای Fw 190 A-8
کیتل با این هواپیما 200 پیروزی از مجموع 267 پیروزی خود را بدست آرود

در روز 14 فوریه 1945 اُتو کیتل در 583 مین ماموریت خود برفراز شهر کورلاند پوکت کشته شد. او در این روز در یک نبرد هوائی در سطح پائین با یک دسته از هواپیماهای ایلیوشین LL-2 مواجه شد و موفق شد یکی از هواپیماهای ایلیوشین را هدف قرار دهد. این هواپیما به سوی خطوط جبهه نیروهای روسی حرکت نمود اما هواپیمای FW190 کیتل هدف آتش هواپیمای ایلیوشین دیگر قرار گرفت و تصمیم به هدایت هواپیما به سوی زمین گرفت. براساس مشاهدات شاهدان عینی هواپیمای او از کنترل خارج شده بود و به مانند فرفره درحالی که میچرخید به سوی زمین سقوط کرد. او امکان استفاده از چتر نجات را نیافت و هواپیمای او با بال سمت راست خود به زمین برخورد نمود و ابتدا درهم شکست و سپس آتش گرفت و اندکی بعد منفجر شد. اُتو در 583 ماموریت جنگی شرکت نمود و موفق شد 267 کشته بر دشمن تحمیل نماید که 94 عدد از آنها ایلیوشین بودند. او مقام چهارمین خلبان برجسته تاریخ هوانوردی جهان را به خود اختصاص داد. او همچنین برجسته ترین خلبان JG54 و برترین خلبان آس FW190 در جنگ دوم جهانی بود.

تشیع جنازه کیتل

تشیع جنازه کیتل